نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مدیر اداره روابط بین الملل این سازمان از برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) در اصفهان به میزبانی این سازمان و حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خبر داد.
به گفته «هانیه بخشایی»، اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو در تاریخ ۱۴ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ مصادف با ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۱ با حضور کارشناسان هفت کشور پاکستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
وی هم اندیشی متخصصان و مدیران حوزه کشورهای عضو اکو و به اشتراک گذاری ایده ها و دیدگاه های نوین و حل مسائل بخش زمین شناسی و معدنی کنونی را به عنوان مهم ترین اهداف برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو عنوان کرد.
مدیر اداره روابط بین الملل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این که تبادل دانش و ایده های نو در بخش مواد معدنی زمینه ساز ایجاد توسعه پایدار در منطقه اکو است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دبیرخانه هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو، حاضران پس از برگزاری این نشست از مجتمع معدنی «باما» (تولیدکننده شمش سرب و روی) واقع در استان اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.
بخشایی با اشاره به موقعیت استراتژیک کشورهای اکو و قابلیت های معدنی آنها، خاطرنشان کرد: این عوامل موقعیت مناسبی را برای دولت های این کشورها ایجاد کرده که می توانند ضمن سرمایه گذاری در بخش معدن از مزایای آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سازمان همکاری های اقتصادی نقش حیاتی و پیشرو در اقتصاد کشورهای خود دارند، گفت: باتوجه به چارچوب های موجود در اکو می توانیم ضمن توسعه همکاری ها با یکدیگر به راهکارهای مناسب برای افزایش مناسبات بین کشورها دست یابیم.
این مسوول سازمان زمین شناسی تصریح کرد: اجلاس یاد شده هر دو سال یک بار در سطح کشورهای عضو برگزار می شود و تاکنون پنج دوره اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو و روسای سازمان های زمین شناسی کشورهای عضو اکو به میزبانی ایران برگزار شده است.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.