نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از مهر خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، گزارش داد که فولادسازان بزرگ چین، آن استیل و بن گنگ رسماً روند ادغام خود را آغاز کردهاند تا به این وسیله سومین تولیدکننده فولاد جهان ایجاد شود.
گزارشات حاکی از این است که شرکت دولتی آن استیل ۵۱ درصد از سهام رقیب خو بن گنگ را به دست خواهد آورد. در این قرارداد که با پشتوانه دولتی انجام خواهد شد هیچ پولی دست به دست نخواهد شد و تنها بخش فولاد بسیار حجیم چین جمعوجورتر میشود.
دفاتر مرکزی این دو شرکت در حال حاضر ۶۰ کیلومتر با هم فاصله دارند.
پس از تکمیل این فرایند شرکت ادغام شده همان نام آن استیل را خواهد داشت و ظرفیت تولید سالانه آن به ۶۳ میلیون تن فولاد خام خواهد رسید. به این ترتیب تولید فولاد شرکت جدید آن استیل از گروه اچبیآیاس هم بیشتر شده و آن استیل به دومین تولیدکننده بزرگ چین تبدیل خواهد شد و پس از چاینا باوئو و شرکت آرسلورمیتال سومین تولید کننده بزرگ فولاد جهان خواهد شد.
به منظور اطلاع رسانی در مورد ادغام این شرکتها، کنفرانس ویژهای در شهر آنشان چین برگزار شد.
آن استیل در سال ۲۰۲۰ توانست ۳۸.۱۹ میلیون تن فولاد تولید کند، در حالی که تولید بن گنگ در آن سال به ۱۷.۳۶ میلیون تن رسید.
انتظار میرود شرکت جدید آن استیل تا سال ۲۰۲۵ تولید خود را به ۷۰ میلیون تن در سال برساند و بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن خام به فروش برساند تا درآمد سالانه آن به ۴۶ میلیارد دلار برسد.
.
زمان پایانی معاملات بازار سهام از امروز(شنبه) مانند روال گذشته، از ساعت 9 تا 12:30 خواهد بود.
بازار سرمایه معاملات چهارشنبه ۱۳ خرداد را با دو چهره متفاوت آغاز کرد؛ شاخص کل بورس تهران در مسیر صعودی قرار گرفت، اما فرابورس با افتی جزئی وارد محدوده منفی شد.
بورس تهران امروز سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ با رشد شاخصها و غلبه تقاضا بر عرضه، در فضایی مثبت و متعادل آغاز به کار کرد. افزایش ارزش معاملات و سبزپوشی نمادهای شاخصساز، نشانه بازگشت نسبی اعتماد به جریان دادوستدها در بازار است.
بورس تهران امروز دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ برای چندمین روز متوالی سبزپوش ماند و شاخص کل با رشد بیش از ۷۵ هزار واحدی از مرز ۴.۳ میلیون واحد عبور کرد. تداوم ورود نقدینگی و افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و کوچک، امیدواری سهامداران به ادامه روند صعودی بازار را تقویت کرده است.