نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پیام خلیج فارس؛ مجید محمدپور رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اعلام این خبر افزود: هم اکنون ۸۲۰ شرکت عضو این انجمن هستند که ۸۵ درصد نیاز صنعت نفت کشور به این تجهیزات را تامین میکنند.
وی گفت: این خودکفایی تنها در زمینه دستیابی به ساخت و تولید این تجهیزات نیست و امروز شرکتهای داخلی به دانش فنی تولید تجهیزات نیز دست یافتهاند بطوریکه تمامی مراحل طراحی، مهندسی، ساخت و نصب آنها توسط متخصصان داخلی انجام میشود.
محمدپور با بیان اینکه ماهیت صنعت نفت توام با تحقیق و توسعه است، افزود: این دستاوردها به واسطه بخشهای تحقیق و توسعه در شرکتهای ایرانی به دست آمده و به موازات آن ۲۴۰ شرکت دانش بنیان نیز هم اکنون عضو انجمن هستند که این شرکتها نگرانی در زمینه کمبودها را برطرف میکنند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده شرکتهای سازنده تجهیزات نفت تامین مواداولیه است، گفت: تولید و تامین مواداولیه در این صنعت نیازمند سرمایهگذاریهای کلان است که بخش خصوصی توان تامین مالی آن را ندارد بنابراین خواسته ما از شرکتهای دولتی و شبهه دولتی این است که در زمینه تولید مواداولیه سرمایهگذاری کنند.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه هم اکنون در زمینه ساخت انواع تجهیزات، موادشیمیایی، کاتالیستها، ابزار دقیق و تجهیزات دوار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: با وجود عرضه این تجهیزات و رشد خوبی که در سالهای اخیر در این زمینه داشتهایم، اما به موازات آن تقاضا رشد نکرده است به همین دلیل ۴۰ درصد ظرفیت ۸۲۰ شرکت عضو انجمن خالی است که این جای نگرانی دارد.
محمدپور با بیان اینکه هم اکنون شرکتهای سازنده تجهیزات نفت ۸۰ هزار شغل مستقیم و ۲۴۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کردهاند، گفت: باتوجه به اهمیت حفظ این اشتغال و وعدههایی که دولت در زمینه ایجاد اشتغال داده باید هرچه سریعتر طرحهای صنعت نفت، راهاندازی شود تا برای این شرکتها کار ایجاد شود، زیرا در غیر این صورت حفظ این اشتغال در شرکتهای سازنده تجهیزات صنعت نفت کار دشواری خواهد بود.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.