نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
محمود چیتیان معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آبمنطقهای اصفهان در ارتباط با میزان برداشت صنایع از حوضه زایندهرود اظهار کرد: میزان برداشت کلیه صنایع مهم استان اصفهان در حوضه زایندهرود سالیانه ۶۱ میلیون مترمکعب است که از این میزان، حدود ۴۰ میلیون مترمکعب برداشت از آبهای سطحی، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب برداشت از آبهای زیرزمینی و حدود ۱۱ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت از پسابهاست.
وی افزود: طبق مصوبات شورای عالی آب مقرر است مصرف صنایع استان از آب رودخانه زایندهرود کاهش یابد و با پساب جایگزین شود؛ در این راستا شرکت آب منطقهای اصفهان ضمن پیگیریهای مستمر از صنایع در این زمینه اقدام به کاهش آب تحویلی به آنها کرده است؛ بهطوریکه میزان مصرف آب سطحی صنایع مهم استان از ۹۰ میلیون مترمکعب در دهه ۷۰ به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در حال حاضر رسیده است.
چیتیان خاطرنشان کرد: در این بین شرکت فولاد مبارکه نیز با صرف هزینههای سنگین اقدامات و فعالیتهای گسترده در زمینه کاهش مصرف آب، اقدام به بازچرخانی و مدیریت کاهش مصرف آب کرده است؛ همچنین جمعآوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در راستای جایگزینی آن با بخشی از آب خام مصرفی از اقدامات دیگر این صنعت بوده است.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آبمنطقهای اصفهان در تشریح برداشتهای فولاد مبارکه در سالهای گذشته گفت: مجموع برداشتهای فولاد مبارکه بهطور میانگین ۱۹ میلیون مترمکعب در سال بوده که از این میزان، ۷٫۵ میلیون مترمکعب از رودخانه، ۷ میلیون مترمکعب از خط شرب، ۲ میلیون مترمکعب از پساب و ۲٫۵ میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی برداشت شده است.
وی یادآور شد: میزان برداشت فولاد مبارکه از زایندهرود در سال ۹۸ معادل ۱۰٫۳ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۰ برابر ۷٫۵ میلیون مترمکعب بوده است. البته گفتنی است که برداشت آب زیرزمینی و پساب طی این ۳ سال مشابه بوده است.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.