نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از ایراسین، در دیدگاههای جدید به مقوله کسبوکار، سازمانها نوعی دانشگاه کاربردی دیده میشود که تمرکزش بهجای پول و محصول بر انسانهاست. تجربه نشان داده که وقتی شما روی آدمها و رشدشان تمرکز میکنید، آنها از شرکت مراقبت میکنند که محصول خوب و سود عالی به دنبالش حاصل میشود. امروزه رهبری یا مدیریت خوب، بر مبنای تأثیر مثبتی که بر جان و زندگی آدمها میگذارد ارزیابی میشود. مدیریت سازمان براساس این دیدگاه جدید، صادقانه از خودش میپرسد: آیا در اثر رهبری من، وضع و حال آدمها بهتر شده؟ آیا کارکنان من نسبت به دیروزشان توانمندتر شدهاند؟ آیا شادتر و بانشاطترند؟
تفکر حاکم بر کسبوکار دیروز، سازمانها را تبدیل به جایی خشک و بیروح کرده بود و بدتر اینکه، آدمها پذیرفته بودند که همین است که هست. درحالیکه محل کار میتواند و باید جایی برای زندگی پرهیجان و روابط عالی باشد، جایی که آدمها میتوانند بهترین خودشان باشند. رهبرانی که اینگونه میاندیشند میتوانند چنین سازمانهایی را خلق کنند. در اغلب سازمانها، منطق مدیریتی این است که ما از «سرمایه انسانی» استفاده میکنیم برای تولید محصولی که بتوانیم بفروشیم و سود ایجاد کنیم تا سهامداران به بازگشت سرمایه مورد انتظارشان برسند. با یک نگرش متفاوت میشود داستان مدیریت را طور دیگری دید با پیامدهای متفاوت. در این نگرش، محصولی که تولید میکنیم، «آدمهای توانمند» هستند و محصولات فیزیکی و خدمات ما ابزارهایی هستند برای رشد و توسعه انسانها.
شرکت فولاد مبارکه از آغاز تأسیس تاکنون، با این نگرش به سرمایههای انسانی خود توجه کرده و با همدلی به کار و تلاش و تولید پرداخته است. بر این اساس همزمان با آغاز سال جدید که مزین به نام مبارک«تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» است، بهنوبه خود روز ۲۵ فروردینماه را گرامی میداریم و قدردان سرمایههای انسانی ارزشمند خود هستیم. در راستای سیاستهای ابلاغی و تأکید مدیرعامل محترم شرکت مبنی بر ضرورت ایجاد گفتمان توسعه و تغییر پارادایم از نیروی انسانی به سرمایه انسانی با چشماندازی آیندهنگر و جهانتراز، رویکردهای جدیدی توسط معاونت سرمایههای انسانی و سازماندهی در سال جدید برنامهریزی شده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد یک فضای حمایتی، همدلانه و مشارکتی برای کار و تولید جهادی، مثل گذشته الگوی ملی بنگاهداری و توسعه پایدار در کشور باشیم.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.