نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس، غلامرضا رضایی، معاون امور حج و زیارت، با اشاره به افزایش هزینههای حج تمتع در سال ۱۴۰۴ اعلام کرد که تعیین هزینه نهایی منوط به مشخص شدن نرخ ارز از سوی مرکز مبادله است. وی افزود که با توجه به پرداخت علیالحساب ۱۵۰ میلیون تومانی از سوی زائران که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه سفر را پوشش میدهد، قیمت نهایی حج حدود ۲۱۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود. این افزایش هزینه در مقایسه با هزینه سال گذشته (۱۶۸ تا ۱۸۸ میلیون تومان) ناشی از رشد نرخ ارز است.
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت اعلام کرد که هزینه نهایی حج تمتع سال ۱۴۰۴ به نرخ ارز وابسته است و پیشبینی میشود که مبلغی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای هر زائر تعیین شود. غلامرضا رضایی با اشاره به اینکه زائران واجد شرایط باید مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بهصورت علیالحساب پرداخت کنند، گفت: «این مبلغ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه نهایی را تشکیل میدهد و نرخ دقیق هزینهها پس از اعلام نرخ ارز از سوی مرکز مبادله مشخص خواهد شد.»
رضایی در ادامه افزود که هزینه حج در سال گذشته بین ۱۶۸ تا ۱۸۸ میلیون تومان بوده است، اما با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینههای حج امسال افزایش خواهد داشت. وی تأکید کرد که سازمان حج و زیارت تلاش خود را برای کاهش هزینهها و فراهم کردن امکان این سفر معنوی برای همه اقشار انجام داده است، اما نرخ ارز تأثیر مستقیم بر هزینه نهایی خواهد داشت.
طبق اعلام سازمان حج، هزینه سفر هر زائر در عربستان حدود ۴ هزار دلار است که این امر نیز به تغییرات نرخ ارز وابسته است.
وزیر امور خارجه ایران در یادداشتی در روزنامه الاخبار سوریه با بیان اینکه امروز سوریه در آزمون سختی قرار گرفته، نوشت: راه برونرفت از تنگنای فعلی و برافراشته نگهداشتن پرچم استقلال و احترام به سربلندی و كرامت ملت سوریه، حفظ انسجام و روحیه همزیستی بین فرزندان این سرزمین از طریق انتخابات آزاد برای تعیین سرنوشت آینده اين کشور توسط همه آحاد و اقشار مردم آن است.
ثبتنام کنکور ۱۴۰۴ از فردا آغاز میشود و متقاضیان باید با مطالعه دقیق شرایط، نسبت به انتخاب نوع آزمون و ثبتنام اقدام کنند.
قیمت گوشت مغز راسته گوسفندی به دلیل لوکس بودن این محصول و شرایط خاص عرضه، به ۱.۲ میلیون تومان رسیده است.
اختلال اینترنت در زمان قطعی برق به دلایلی مانند فرسودگی یا سرقت باتریهای پشتیبان دکلها و نبود برنامهریزی برای خاموشیها رخ میدهد.