نحوه استعلام مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی

نحوه استعلام مانده اعتبار کالابرگ الکترونیک را در این گزارش بخونید

به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس، ساده‌ترین راه برای استعلام موجودی کالابرگ الکترونیکی ورود به اپلیکیشن «شما» است. پس از شارژ اعتبار، موجودی هر فرد به‌طور خودکار در این برنامه نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند علاوه بر مشاهده اعتبار، لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد در شهر خود را هم بررسی کنند.

روش‌های دیگری هم برای اطلاع از وضعیت کالابرگ وجود دارد. با شماره‌گیری کد دستوری ‎*500*1463# یا تماس با شماره ۰۲۱-۶۳۶۹ می‌توان مانده اعتبار را مشاهده کرد. همچنین موجودی شارژ شده از طریق سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود.

کالابرگ شهریورماه ۱۴۰۴ برای مشمولان این طرح واریز شد. دهک‌های یک تا سه در تاریخ ۱۹ شهریور و دهک‌های چهار تا هفت در تاریخ ۲۹ شهریور شارژ شدند. بر اساس این واریزی‌ها، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت کرده‌اند. این مبالغ فقط برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی قابل استفاده است و امکان خرید در بیش از ۲۵۰۰ فروشگاه طرف قرارداد فراهم شده است.

نحوه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی بسیار ساده است. مشمولان می‌توانند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و بسیاری از فروشگاه‌های خرد دارای بارکدخوان، خرید خود را انجام دهند. کالاهای مشمول این طرح شامل سه گروه اصلی لبنیات، پروتئین و خواربار است.

به گفته مسئولان طرح، هنوز وضعیت حضور دهک‌های بالاتر در این برنامه مشخص نشده و تصمیم‌گیری در این زمینه در آینده انجام خواهد شد. همچنین تاکنون بیش از ۳۵۰۰ فروشگاه به دلیل تخلف از طرح کالابرگ الکترونیکی حذف شده‌اند.