نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از ایسنا حیدر نوروزی اظهار کرد: در پی ابلاغ ممنوعیت تردد بین استانی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر پروتکلها و محدودیتهای اعلام شده، از همان روز نخست (۲۴ مرداد ماه) همه محورهای مواصلاتی را کنترل کردیم و اجازه خروج به خودروهای بومی از استان تهران داده نشد.
وی افزود: ایستگاههای پیش بینی شده برای اعمال ممنوعیت تردد بین استانی در محور تهران-ساوه محدوده عوارضی دوم، در محور قدیم و جدید تهران –قم محدوده نعلبندان، در محور تهران-مشهد محدوده پلیس راه شریف آباد، در محور فیروزکوه محدوده گدوک، در محور هراز محدوده پیست آبعلی و محور آزادراه تهران-شمال محدوده ابتدای آزادراه بود و به اسثتناء خودروهای عمومی مانند اتوبوس و کامیون و وسایل نقلیه امدادی همه خودروهای بومی تهران باز گردانده شدند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان تهران با بیان اینکه اعمال ممنوعیت تردد در محور تهران-کرج به دلیل پیوستگی این دو استان به اداره کل راهداری و پلیس راه البرز واگذار شده بود، ادامه داد: کنترل این محورها برای اعمال ممنوعیت تردد بین استانی تا آخر هفته جاری (پنجم شهریور ماه) ادامه دارد و خودورهای بومی برگردانده خواهند شد.
نوروزی با اشاره به اینکه برای موارد استثناء هماهنگی لازم صورت میگیرد، گفت: به عنوان مثال در هفته گذشته به هنگام انتقال پیکری به همراه خانواده متوفی از تهران به اراک هماهنگیهای لازم را انجام دادیم اما برای اعمال ممنوعیت تردد بین استانی هیچ ملاحظهای نخواهیم داشت.
وی درباره تاثیر اعمال ممنوعیتها بر ترددهای بین استانی اظهار کرد: آمار دقیقی از خودروهای بازگردانده شده نیست اما سفرهای جادهای در هفته گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و بر اساس همین سختگیریها در روزهای گذشته هم شاهد ترافیکهای سنگین مانند هفتهها و تعطیلات قبلی نبودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران اعلام کرد: آمادگی کامل داریم که اگر هفته آینده نیز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کند، این ممنوعیتها ادامه پیدا خواهد کرد.
کاهش محسوس تقاضای مردم برای سفر
نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت سفرهای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی در هفته گذشته با وجود اعمال محدودیت حدود ۷۰ درصدی پذیرش مسافر چگونه بود؟ گفت: مشاهدات و بررسیهای صورت گرفته نشان داد که مردم هم خودشان این مسئله را رعایت کردند و پایانههای مسافربری تهران شاهد کاهش تقاضای مردم برای سفر در این ایام بود.
وی افزود: البته اگر تخلفی هم به صورت موردی اتفاق افتاد در کمیسیون مطرح شد و پروندههای آن را پیگیری کردیم و از این به بعد نیز این کار را ادامه خواهیم داد اما رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم و شرکتهای حمل و نقل عمومی جدی گرفته شد و نظارت بر اجرای درست آن ادامه خواهد داشت.
.
زمان پایانی معاملات بازار سهام از امروز(شنبه) مانند روال گذشته، از ساعت 9 تا 12:30 خواهد بود.
بازار سرمایه معاملات چهارشنبه ۱۳ خرداد را با دو چهره متفاوت آغاز کرد؛ شاخص کل بورس تهران در مسیر صعودی قرار گرفت، اما فرابورس با افتی جزئی وارد محدوده منفی شد.
بورس تهران امروز سهشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۵ با رشد شاخصها و غلبه تقاضا بر عرضه، در فضایی مثبت و متعادل آغاز به کار کرد. افزایش ارزش معاملات و سبزپوشی نمادهای شاخصساز، نشانه بازگشت نسبی اعتماد به جریان دادوستدها در بازار است.
بورس تهران امروز دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ برای چندمین روز متوالی سبزپوش ماند و شاخص کل با رشد بیش از ۷۵ هزار واحدی از مرز ۴.۳ میلیون واحد عبور کرد. تداوم ورود نقدینگی و افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و کوچک، امیدواری سهامداران به ادامه روند صعودی بازار را تقویت کرده است.