نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در این باره گفت: این طرح همسو با کاهش و بهینهسازی مصرف انرژی، همچنین نگهداشت نظام مدیریت انرژی، از سال ۹۹ آغاز شده و هدف آن شناسایی گلوگاههای مصرف انرژی و ارائه راهکار برای کاهش مصرف است.
وی ادامه داد: در مرحله نخست، بازدید میدانی از ساختمانها و ایستگاههای تقلیل فشار گاز استان تهران انجام شد. در این مرحله اطلاعات همه تجهیزات مصرفکننده انرژی در ساختمان شامل سیستمهای روشنایی، تجهیزات اداری پرکاربرد، تجهیزات اداری متفرقه، تجهیزات آشپزخانهای، تجهیزات گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و تجهیزات موتورخانهای به همراه نحوه بهرهبرداری از آنها، همچنین مشخصات پوسته ساختمان برداشت شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: در کنار برداشت اطلاعات میدانی از ساختمانها، شدت روشنایی روی سطوح کاری، به همراه دما و رطوبت نسبی فضاها بهمنظور بررسی شرایط آسایش کارکنان اندازهگیری شد، این در حالی است که در ایستگاههای تقلیل فشار گاز نیز مشخصات همه تأسیسات مورد استفاده از قبیل فیلترهای خشک، جداکنندهها، هیترها، فشارشکنها، ادورایزرها و سیستم روشنایی محوطه به همراه اطلاعات تجهیزات مورد استفاده در اتاق نگهبانی برداشت شده است.
توکلی تصریح کرد: در کنار بازدید میدانی از ایستگاههای تقلیل فشار گاز، اندازهگیریهای مورد نیاز از قبیل آنالیز گازهای احتراق خروجی از دودکش، اندازهگیریهای مرتبط با دما در بخشهای مختلف خطوط و هیتر، اندازهگیری سرعت هوای ورودی به مشعل، اندازهگیری پارامترهای الکتریکی ایستگاه، تصویربرداری حرارتی از بخشهای مختلف ایستگاه، برداشت اطلاعات مرتبط با تجهیزات اندازهگیری (دماسنجها، فشارسنجها و دبیسنجها) و… نیز انجام شد.
وی در ادامه بیان کرد: اندازهگیری مکانیکی و الکتریکی ساختمانها بهمنظور تحلیل عملکرد دیگها، چیلرها، پمپها، برجهای خنککننده، هواسازها و… برای شناسایی جریانهای انرژی در ساختمان و تفکیک مصارف گاز و برق در بخشهای مختلف انجام خواهد شد. اطلاعات بهدستآمده در این مرحله بهعنوان ورودی برای شبیهسازی توسط نرمافزارهای تخصصی استفاده میشوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه پس از تحلیل شرایط موجود ساختمانها و ایستگاهها همچنین شناسایی گلوگاههای انرژی و فرصتهای بهبود، راهکارهای کاهش مصرف انرژی پیشنهاد خواهد شد، گفت: سپس امکانپذیری اجرای هریک از آنها از نظر فنی و اقتصادی بررسی میشود، پیشبینی میکنیم این طرح تا پایان امسال پایان یابد.
.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.