نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی اظهارداشت: با توجه به مشکلاتی که به دلیل تامین برق نیروگاههای برق آبی در سال جاری به وجود آمد و به ویژه چون در انتهای سال ذخایر آبی کاهش بیشتری می یابد، همچنان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم
یاقوتی با اظهار امیدواری برای این که روزهای باقی مانده تابستان با همراهی مشترکان بدون محدودیت و مشکل سپری شود.خاطرنشان کرد: ادارات حدود ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده اند که ۶۰ درصد از این میان یعنی حدود ۱۲۰۰ مگاوات در بخش سرمایشی ادارات مصرف می شود.
وی ادامه داد: طی روزهای اخیر هم که از دمای هوا کاسته شده است توجه بیشتر به موضوع سیستمهای سرمایشی ادارات می تواند کمک قابل ملاحظه ای به صنعت برق و کاهش خاموشیهای پراکنده ای هم که در حال حاضر وجود دارد، داشته باشد.
یاقوتی تاکید کرد: پایش مصرف ادارات در چند روز اخیر موجب شده تا سیستمهای سرمایشی آنها تعدیل شود.
وی با بیان این که مصرف برق ادارات در روزهای اخیر همانند روزهای گرم تابستان امسال بود، تصریح کرد: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: براساس برنامه ای که برای ادارات داشتیم، این گروه از مصرف کنندگان باید سیستمهای سرمایشی را بر روی حداقل تنظیم می کردند تا مصرفشان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یابد و از آنجایی که این کاهش مصرف محسوس نبود، موضوع ممیزی مصرف انرژی ادارات مطرح شد.
یاقوتی اضافه کرد: در جریان سرکشیها و اخطارها به ادارات در روزهای گرم سال، شاهد کاهش ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم.
وی خاطرنشان ساخت: در بحث ادارات در کنار نظارت، فرهنگ سازی بسیاری باید انجام شود و همچنین با بکارگیری سیستمهای مکانیزه ، دمای محیط کار متناسب با شرایط تعدیل شود که در این صورت در مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.
یاقوتی همچنین یاداور شد: از ابتدای مردادماه با همکاری سازمان بسیج کشورطرح ممیزی ادارات اجرا شد و براساس آن اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نمی کردند یا میزان سرمایش آنها بیش از حد بود، اخطار اولیه دریافت و در صورت تکرار نسبت به قطع برق آنها اقدام می شد.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر همچنین با تاکید براین که قطعی برق بدون برنامه نیست و تنها براساس جداولی است که در سایت شرکت های توزیع اعلام می شود، گفت: در روزهای اخیر به نظر می رسد شرایط برای برخی از مشترکین اداری عادی تر جلوه کرده و به همین دلیل از دو روز گذشته نسبت به تشدید طرح بازرسی و پایش ادارات اقدام شده است.
.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.