نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیری در خصوص تاثیر این بخشنامه عنوان کرد: این بخشنامه با بررسی شرایط فعلی تولید محصولات زنجیره فولاد اعلام شده و متناسب با شرایط آنها تدوین گردیده است. وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید تشریح کرد: بر طبق این قوانین، وزارت صنعت، معدن و تجارت برآن شد در خصوص صادرات فولاد ورود نکند که در ادامه طی دو ماه گذشته صادرات آزاد شد اما با توجه به بررسی شرایط این مدت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش انتقاد از صادرات فولاد بی کیفیت از سوی واسطه ها درصدد تدوین این بخشنامه بودیم. امیری در ادامه تاکید کرد: شرکتهای تولیدکننده کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و همچنین تولیدکنندگان ورق هم چنان مکلف به عرضه صددرصدی در بورس کالا هستند. مدیرکل دفتر معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: البته کف عرضه ابلاغی در بخشنامه جدید برای تولیدکنندگان بزرگ شمش قوسی ۸۰ درصد تولید قابل عرضه و برای واحدهای شمش القایی ۲۰ درصد و برای میلگرد ۶۰ و برای تیرآهن ۷۰ درصد تولید قابل عرضه تعیین شده است و در این بین بیشترین معافیت برای تولیدکنندگان شمش القایی صورت گرفته است. امیری خاطرنشان کرد: تا این لحظه بازخوردی که از این بخشنامه داشتیم مثبت بوده است و تشکل ها هم موافق این موضوع بوده اند. مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام فعالان حوزه فولاد قیمت ها نیز هم اکنون در بازار بسیار متعادل شده است در این بین تامین گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی معدنی از چالشهای اصلی واحدهای صنعتی است که حمایت وزارت نیرو و وزارت نفت را می طلبد تا در سه ماهه آخر سال انرژی مورد نیاز این واحدها تامین شود چراکه در صورت عدم توجه، تاثیر آن در میزان تولید واحدهای صنعتی و معدنی کشور مشهود خواهد بود.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.