نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از معدن نامه، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی شرکت اعلام کرد؛ با رسیدن آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی چادرملو و شروع برداشت از این منبع، سالانه به میزان ۲،۱۰۰،۰۰۰ مترمکعب کاهش برداشت آب از منابع فعلی را در بر خواهد داشت که باعث صیانت بیشتر محیط زیست استان می شود و ان شاءالله با تکمیل زیر ساختهای خط انتقال آب خلیج فارس به مرور زمان با کمک و حمایت دولتمردان و دست اندرکاران استان و همکاری صنایع، روز به روز برداشت آب از خط انتقال خلیج فارس افزایش و برداشت آب از دیگر خطوط انتقالی استان و علی الخصوص چاه ها (هرچند که قانونا مالک منابع آب فعلی هستیم) کاهش یابد تا باعث افزایش سطح رفاه مردم استان و افزایش کارایی و اشتغال زایی صنایع استان شود.
مدیرعامل چادرملو ادامه داد؛ هم اکنون شرکت آهن و فولاد ارفع نیز ۵۰% از نیاز آبی خود را به میزان یک میلیون متر مکعب، از طریق این خط تامین می کند.
این مقادیر تنها ۱۵ درصد از آب تخصیصی شرکت چادرملو ( ۲۰ میلیون مترمکعب در سال) از فاز اول آب شیرین کن پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس میباشد. ۷۰% ظرفیت مازاد این آب که ۱۷ میلیون مترمکعب درسال است، می تواند راهگشای نیاز آبی مابقی صنایع در استان صنعتی یزد باشد. البته باید تاکید کرد؛ ظرفیت این خط انتقال به مراتب بیشتر بوده و با تکمیل دوفاز آتی آب شیرینکن، ورود ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال به استان یزد میسر می شود و به پشتوانه این خط انتقال، در تابستان امسال ۳۰۰۰۰۰ مترمکعب در راستای کاهش تنش آبی شهرستان اردکان به آبفا اردکان به صورت داوطلبانه از سهمیه مجتمع صنعتی چادرملو از خط انتقال اصفهان اختصاص یافت. مهندس تقی زاده تاکیدکرد؛ در کشور بر اساس اطلاعات موجود در مصرف بهینه آب نیز از شرکت های دیگر فولادی، برترین شرکت هستیم.
تولید فولاد ما از خاک معدن تا شمش به ازای هر تن فولاد کمتر از ۱.۲ مترمکعب می باشد که با هدف گذاری انجام شده ان شاءالله به زیر یک مترمکعب بر تن شمش خواهیم رسید.
مدیرعامل شرکت چادرملو در پایان گفت؛ به روش اسمز معکوس پسابهای صنعتی مجددا به چرخه تولید بازمی گردند و زیرآب حاصله از این سیستم نیز بخشی جهت آبیاری فضای سبز و بخش دیگر جهت خنک سازی سرباره مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا شرکت چادرملو کوچکترین دور ریز آبی ندارد.
.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.