نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
رئیس کمیسیون حملونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: دولت باید به این نتیجه برسد که شرکتهای خصولتی را کنار بگذارد تا بخش خصوصی وارد میدان شود. اگر نتوانیم از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کنیم و برای تحول متکی به شرکتهای خصولتی باشیم در یک دور بیهوده و عبث گرفتار میشویم
رضا رستمی، رئیس کمیسیون حملونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار «معدن نامه» در خصوص وضعیت حملونقل ریلی کشور بیان کرد: شبکه ریلی کامل نیست، برای حمل کالا از بندرها تا یکجایی ریل است و برای رسیدن به مقصد باید در مسیر تخلیه و با کامیون بارگیری شود که همین مشکل ایجاد میکند، چراکه تخلیه و بارگیری مجدد کالا بهویژه غلات باعث کسری بار میشود.
رستمی افزود: باوجوداینکه در داخل بندر امیرآباد، کنار اسکلهها و حتی در شهرک صنعتیاش هم مسیر ریلی وجود دارد، صرفاً یک درصد کالا از طریق ریل در این بندر حمل میشود، چون دسترسیها برای انتقال زمانبر است، حمل با کامیون سریع و طی یک روز انجام میشود، اما به دلیل کوهستانی بودن و تعداد کم واگنها حمل ریلی کند است و از آن استقبال نمیشود.
وی ادامه داد: مسئله بعدی فرسودگی است، در بحث ریلی آن نوسازی که باید انجام میشد صورت نگرفته و واگنهایی راداریم که متأسفانه بهروز نیستند و عامل تأخیر در جابجایی کالا هستند.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: دولت باید به این نتیجه برسد که شرکتهای خصولتی را کنار بگذارد تا بخش خصوصی وارد میدان شود. اگر نتوانیم از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کنیم و برای تحول متکی به شرکتهای خصولتی باشیم در یک دور بیهوده و عبث گرفتار میشویم. دولت باید دست کمک بهسوی بخش خصوصی دراز کند و مشوقهایی را تعیین کند تا بخش خصوصی وارد شود و تحول ایجاد کند، رسیدن به تحول فقط توسط بخش خصوصی ممکن است، اگر این اتفاق رخ ندهد سالیان سال به وضعیت مطلوب نخواهیم رسید.
رستمی بیان کرد: اگر دولت به سمت بخش خصوصی حرکت کند قطع بهیقین تجمیع میان تولیدکنندهها و صادرکنندههایی که منافع مشترک دارند ایجاد میشود و آنها میتوانند چرخه حملونقل ریلی را گسترش دهند.
عضو اتاق بازرگانی ایران درباره تأثیر توسعه حملونقل ریلی بر وضعیت تولید و صادرات کشور نیز گفت: قطعاً اگر چرخه ریلی تقویت شود سرعت بخش تولید و صادرات خواهد بود و در این حوزه تأثیر چشمگیر خواهد داشت، ۹۳ درصد حملونقل ما جادهای است، این در حالی است که عمر ناوگان جادهای هم بالاست و در نوسازی آنها نیز موفق عملنکردهایم.
جفری هینتون، دانشمند کامپیوتر و برنده جایزه نوبل، بار دیگر بر هشدارهای خود درباره تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار و نقش شرکتهای پیشرو در این زمینه تأکید کرد.
بیتکوین این روزها دیگر یک دارایی سفتهبازی نیست، بلکه در تقاطع اقتصاد کلان و جریانهای مالی اصلی جهان قرار گرفته است.
قیمت اتریوم در آستانه اصلاحی عمیقتر قرار گرفته و تحلیلها نشان میدهند که احتمال افت تا محدوده ۲،۸۷۰ دلار وجود دارد. در حالی که اتریوم طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۴ درصد سقوط کرده و به محدوده ۳،۴۹۰ دلار رسیده، نشانههای نزولی در نمودارها بهوضوح تقویت شدهاند.
هوش مصنوعی امروز دیگر یک آرمان خیالی در آینده نیست؛ واقعیتی است که در حوزههای مختلف تحولی اساسی ایجاد کرده است. با این حال، این فناوری چالشهای تازهای را در حوزه امنیت سایبری و حفاظت از دادههای شخصی بههمراه دارد.
دیدگاه بسته شده است.