نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پیام خلیج فارس؛ مجتبی یوسفی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از آن غافل هستیم کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور به ویژه در بحث صنعت خودروسازی است.
وی افزود: خودروسازان داخل کشور روی کاغذ خصوصی شدهاند و با توجه به انحصار به وجود آمده در این حوزه، شاهد هستیم که روز به روز خودروهایی بی کیفیت و گران به مردم تحویل داده میشود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه سوء مدیریت در شرکتهای خودروساز داخلی را مردم با جان و مال خود پرداخت میکنند و این مساله اصلا قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود.
یوسفی عنوان کرد: روش مدیریت “تو در تو” در صنعت خودروسازی کشور به این معنا که برخی از شرکتهای قطعهساز، سهامدار شرکتهای خودروساز هستند اصلا صحیح نیست و به معنای مدیریت رانتی است.
وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت رانتی را در صنعت خودروسازی شاهد هستیم، بهرهوری و ایجاد اشتغال را نخواهیم داشت.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله کیفیت و قیمت خودروهای ساخت داخل به جدیت در مجلس پیگیری خواهد شد، گفت: صحبتهایی که در خصوص آزادسازی قیمت خودرو در کشور مطرح میشود به معنای چراغ سبز نشان دادن برای بالابردن قیمتها است و مجلس با این مساله مخالف است.
یوسفی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو به شرط حفظ کارکرد کارگران در صنعت خودروسازی داخل و همچنین صادرات بخشی از محصولات خودرویی داخل، میتواند به شکسته شدن بازار انحصاری خودرو کمک کند.
وی در پایان یادآور شد: اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک بازار رانتی خواهیم بود که روز به روز خودروهای بیکیفیت و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار داده میشود.
سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۲ ظرف دو تا سه هفته آینده و به احتمال زیاد در اواخر شهریور یا اوایل مهر ۱۴۰۴ به حساب مشمولان واریز میشود.
شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار با انتشار لیستی موانع دریافت سود سهام عدالت را اعلام کرد.
دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و مدیران سازمان بورس اعلام کردند آزادسازی سهام عدالت تنها پس از برگزاری مجامع و با رعایت ملاحظات بازار سرمایه انجام میشود.