نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پیام خلیج فارس؛ این در حالیست که علیرغم صفر شدن واردات آهن اسفنجی، به ترتیب ۵۱ هزار تن مقاطع طویل فولادی، ۳۶۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی، ۴۱۲ هزار تن محصولات فولادی و ۳۰۰۰ تن شمش فولاد (برابر شش ماهه ابتدایی ۱۳۹۹) وارد کشور شده است.
بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، سه میلیون و ۴۹۵ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت دو میلیون و ۵۶۷ هزار تن صادر شده در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۶ درصدی داشته است.
کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در شش ماه نخست سال جاری به یک میلیون و ۳۱۳ هزار تن رسیده که نسبت به ۷۷۰ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ درصد رشد داشته است.
همچنین صادرات کل مقاطع تخت فولادی صادر شده در مدت مذکور سال جاری برابر ۳۰۷ هزار تن است که در مقایسه با ۱۹۰ هزار تن صادر شده در شش ماه نخست سال گذشته، ۶۲ درصد بیشتر شده است.
همچنین در مجموع شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات به کشور در مقاطع طویل فولادی (۳۴ درصد)، مقاطع تخت فولادی (یک درصد) و محصولات فولادی (پنج) درصد افزایشی بوده است و این درحالیست که برای شمش فولاد میزان واردات در مدت مذکور سال جاری برابر همان میزان وارد شده در نیمه نخست سال گذشته بوده و همچنان از واردت آهن اسفنجی بینیاز هستیم.
بیشترین میزان واردات فولادی طی شش ماهه امسال محصولات فولادی معادل ۴۱۲ هزار تن بوده است که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۹۴ هزار تن) تنها پنج درصد افزایش واردات داشته است.
پس از آن میزان مقاطع تخت فولادی وارداتی نیز در شش ماهه نخست امسال معادل ۳۶۱ هزار تن ثبت شده است که از میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته، ۵۰۰۰ تن بیشتر و یک درصد افزایش یافته است.
در مجموع شش ماهه ابتدایی امسال ۵۱ هزار تن مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته و از ۳۸ هزار تن به ۵۱ هزار تن رسیده است.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.