نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو در دیدار با هیاتی از کشور سنگال، گفت: ایمیدرو برای تدوین تفاهم نامه همکاری با یک شرکت دولتی(MIFERSO) فعال حوزه سنگ آهن این کشور آماده است.
این هیات به سرپرستی نماینده ویژه رئیس جمهور سنگال در بخش معدن و متشکل از کارشناسان حقوقی و زمین شناسی برای استفاده از تجارب حوزه معدن و زنجیره فولاد ایران و جذب سرمایه گذاران خارجی عازم تهران شدند.
ملارحمان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بخش معدن سنگال، پس از بررسی های فنی _اقتصادی و شرایط سرمایه گذاری خارجی در سنگال، سرمایه گذاران ایرانی می توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.
وی افزود: به زودی وزیر معدن سنگال از ایران دیدن می کند بنابراین آمادگی تدوین تفاهم نامه و توافق نامه همکاری به منظور سرمایه گذاری و حضور در بخش معدن سنگال را داریم.
طی این دیدار، نماینده ویژه رئیس جمهور سنگال ضمن ابراز تمایل به استفاده از تجارب ایران در حوزه معدن تصریح کرد: تجربه و دانش ایران به ویژه در حوزه سنگ آهن ما را بر آن داشت تا برای توسعه همکاری ها و استفاده از دانش و نیز سرمایه گذاری ایران در پروژه سنگ آهن سنگال عازم تهران شویم. هدف ما شناسایی پتانسیل های همکاری با ایمیدرو در پروژه های آتی بخش معدن سنگال است.
وی ضمن ارائه گزارشی از محدوده اکتشافی و معدن سنگ آهن این کشور افزود: این معدن ذخیره قطعی ۶۵۰ میلیون تن سنگ آهن دارد که با انجام اکتشافات تکمیلی تا ۳ میلیارد تن نیز افزایش می یابد. سرمایه مورد نیاز برای تکمیل زنجیره فولاد در این معدن ۶ میلیارد دلار پیش بینی می شود که تمایل به حضور سرمایه گذاران ایرانی در این بخش را داریم.
بررسی سرمایه گذاری بخش خصوصی یا دولتی ایران در سنگال، ضمانت های سرمایه گذاری، بسته های تشویقی، قوانین سرمایه گذاری خارجی در سنگال، زیرساخت ها و انرژی از جمله مباحث مطرح شده توسط عضوهیات عامل ایمیدرو بود که باید در تدوین تفاهم نامه همکاری مد نظر قرار گیرد.
بابک اشجع، مدیرعامل شرکت مهندسی ایریتک، حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ایمیدرو و برخی کارشناسان ایمیدرو و ایریتک نیز در نشست حضور داشتند.
این هیات سنگالی طی سفر خود از زنجیره فولاد گل گهر سیرجان دیدن می کنند و سپس برای تدوین تفاهم نامه با معاونان و مدیران ایمیدرو دیدار خواهند کرد.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.