نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید و همچنین ایام مبارک ماه رمضان گفت: این مجتمع در سال گذشته با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” توانست به موفقیتهای خوبی در حوزه تولید مواد معدنی دست یافته و با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی گامهای مهمی در راستای تحقق شعار سال بردارد.
وی با اشاره به بهره برداری از کارخانه طلای هیرد در سال گذشته، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، استخراج از معدن طلای هیرد افزایش یافت به گونهای که با تلاش سرمایه گذار توانستیم میزان استخراج کانسنگ طلا را از بیش از ۱۵ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۱ هزار تن در سال ۱۴۰۱ افزایش دهیم که افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.
مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از تولید ۱۶۱ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به تعیین برنامه تولید ۱۳۰ کیلوگرم شمش، این رقم نشان دهنده تحقق ۱۲۴ درصدی برنامه تولید است.
وی به برنامه تولید ۱۰ هزار تن ماده معدنی در معدن روی ملوند اشاره کرد و گفت: با تلاش سرمایه گذار در این معدن نیز منجر به استخراج ۱۰ هزار و ۶۴۵ تن ماده معدنی شد و توانستیم به تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه تولید دست پیدا کنیم.
جلالیان ادامه داد: واگذاری معدن سنگ آهن حنار به سرمایه گذار بخش خصوصی (راهبر) یکی دیگر از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید بود که با شروع فعالیت اجرایی سرمایه گذار این امر نیز محقق شد.
وی، تسریع در روند فعالیتهای اکتشافی را به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد و افزود: با پیگیریهای انجام شده، شروع فعالیت دو پیمانکار جدید و همچنین با همت سرمایه گذاران بیش از ۱۵ هزار و ۷۴۰ متر حفاری مغزه گیری در محدودههای اکتشافی استان انجام شده که نتایج اولیه این اکتشافات، نوید بخش ذخایری ارزشمند در منطقه است.
به گفته وی اخذ پروانه بهره برداری معدن ازبکوه با ذخیره قطعی ۱۵۷ هزار تن، اخذ یک فقره پروانه اکتشاف و آغاز عملیات احداث سوله دوم نگهداری مغزه های حفاری اکتشافی در معدن طلای هیرد بخش دیگری از کارنامه مجتمع معدنی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ است.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.