نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مهدی دونده فرماندار تایباد در خبری عنوان کرد: در حال حاضر این شهرستان ۳۱ معدن دارای پروانه فعالیت دارد که زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر در آنها فراهم شده است.
دونده در ادامه این خبر اضافه کرد: معادن این منطقه ظرفیتهای خوبی در حوزه سنگهای معدنی دارد همچنین زمینه اشتغال غیرمستقیم هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این کانونهای اقتصادی فراهم شده است.
فرماندار تایباد متذکر شد: در حال حاضر فقط ۵۰ درصد معادن این شهرستان فعال هستند که ۱۲ پروانه بهره برداری در حوزه سنگ گرانیت، هفت پروانه بهره برداری در حوزه سنگ آهن، سه پروانه بهره برداری در حوزه سنگ لاشه و سایر فعالیت معادن شهرستان در بخش استخراج سنگهای سیلیس، باریت، فلدسپات، تالک، سنگ چینی و خاک صنعتی است.
وی همچنین تصریح کرد: میزان قطعی ذخیره شناسایی شده فقط در معادن سنگ آهن و سنگ گرانیت این شهرستان ۱۷ میلیون تن است و میزان استخراج سنگهای معدنی این شهرستان سالانه افزون بر یک میلیون تن بر اساس ظرفیت اسمی درج شده در پروانه بهره برداری است.
دونده افزود: حال حاضر ۸۵ درصد از استخراج ذخایر معدنی این شهرستان خام فروشی می شود و جلوگیری از خام فروشی معادن نیاز به فراهم شدن زیرساخت ها دارد و راهکار جلوگیری از خام فروشی ذخایر معدنی فراهم کردن زیرساخت های تولید و حمایت دلسوزانه و واقعی از تولیدکنندگان است.
فرماندار تایباد اظهار کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید کالا با فناوری بالا که از اهداف و راهبردهای شعار امسال یعنی تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است به پیشگیری از خام فروشی منابع کمک می کند و موجب ایجاد ارزش افزوده می شود.
وی یادآور شد: صادرات و خام فروشی منابع اگرچه درآمدهای خوبی را نصیب کشور و سرمایه گذار می کند اما این درآمدها پایدار نبوده و سرانجام روزی به پایان می رسند ضمن آن که فرصت طلایی برای ایجاد ارزش افزوده و رشد درآمدهای عمومی را سلب می کند.
دونده در خاتمه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از توانمندی های مالی و اعتباری مناسبی بهره مند است و می تواند با تغییر رویکردها و پذیرش ایده ها و نوآوری های جدید، ساختارهای مربوط به خود را با فناوری های موجود هماهنگ کرده و در مسیر دانش بنیان شدن قدم بردارد.
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.