نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، طی پنج ماهه سال جاری ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده است که نسبت به ۱۲ میلیون و ۳۵۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.
همچنین میزان تولید کل مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) در کشور طی پنج ماهه سال جاری با افت هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار میلیون و ۲۹۶ هزار تن بوده است. گفتنی است طی پنج ماه نخست سال گذشته چهار میلیون و ۶۱۱ هزار تن از این مقاطع طویل تولید شده بود.
تولید کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) نیز در مدت مذکور سال جاری نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، ۱۶ درصد کمتر شده و از سه میلیون و ۹۲۹ هزار تن به سه میلیون و ۲۸۵ هزار تن رسیده و بیشترین میزان کاهش تولید این گزارش را به خود اختصاص داده است.
از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، تولید محصولات فولادی نیز معادل هفت میلیون و ۵۸۱ هزار تن ثبت شده که نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته (هشت میلیون و ۵۴۰ هزار تن)، ۱۱ درصد کمتر است.
بر اساس آمار کمترین میزان افت تولید در این مقایسه آماری متعلق به تولید آهن اسفنجی است که با کاهش چهار درصدی، در مجموع پنج ماهه سال جاری به ۱۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسیده است. میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تن بوده است.
لازم به ذکر است که از این میزان تولید فولادیها در پنج ماه نخست امسال، بالغ بر سه میلیون تن شمش فولادی، بیش از یک میلیون تن محصولات فولادی و بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۹، ۸۸ و ۸۳ درصد افزایش داشته است؛ اما بیشترین افزایش میزان صادرات متعلق به مقاطع تخت فولادی و آهن اسفنجی است که به ترتیب ۱۱۴ درصد و ۱۹۰ درصد افزایش صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ثبت کردهاند.
–
_
تورم فولاد در وضعیت هشدار
اعتراض انجمن فولاد به محدودیتهای صادراتی اخیر وزارت صمت/ بررسیها ۳ ماه تمدید شود
بازار سهام در دومین روز متوالی اصلاح، با افت همزمان شاخصهای اصلی و تداوم خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل بورس از محدوده سقفهای تاریخی عقبنشینی کرد و شاخص هموزن نیز کاهش بیشتری را به ثبت رساند؛ موضوعی که نشان میدهد فشار فروش تنها به نمادهای بزرگ محدود نبوده است. در همین حال، ورود قابل توجه نقدینگی به صندوقهای درآمد ثابت از تغییر رفتار بخشی از سرمایهگذاران و افزایش احتیاط پس از رشد پرشتاب هفتههای گذشته حکایت دارد.
بورس تهران معاملات امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را در فضایی منفی و تحت تأثیر افزایش عرضهها دنبال کرد؛ بهطوریکه اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده منفی قرار گرفتند و شاخصهای اصلی بازار نیز عقبنشینی کردند.
بازار سرمایه امروز با برتری محسوس تقاضا آغاز شد؛ جایی که رشد چشمگیر شاخصها و فاصله معنادار میان صفهای خرید و فروش، از بازگشت خوشبینی به تالار شیشهای حکایت دارد.
با بهبود معاملات و افزایش نقدشوندگی بورس،نگاهها به بازگشایی سهام عدالت و تصمیم شورای عالی بورس معطوف شده است.