نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس، حمید جوانی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران درباره سه طبقه کردن میدان ونک گفت: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیرچهار راه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می شود.
وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع درحال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می شود.
شهردار منطقه ۳ تهران در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.
جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلا سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران را داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلا طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.
وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگتر است. کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.
جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می شود یا خیر؟ اظهار کرد: اگر امسال مطالعات و زیرساخت ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی عصر این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیر گذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نظارتی مجلس درباره گرانیهای اخیر و افزایش قیمت ارز گفت: اگر این اقدامات به نتیجه نرسد، اولویت با ترمیم کابینه توسط دولت است و اگر اصلاحات ضروری توسط دولت صورت نگیرد، نمایندگان مجبور به آغاز فرآیند استیضاح خواهند شد.
در سالهای اخیر، سیاست در بسیاری از اقتصادها حول دوگانه کمبود در برابر وفور شکل گرفته است. افزایش قیمتها، ناتوانی در توسعه زیرساختها، کاهش رقابتپذیری صنعتی و بحران دسترسی به کالاها و خدمات اساسی، نشان میدهد که مشکل اصلی نه صرفاً توزیع بلکه محدودیت در ظرفیت ساختن و نوآوری است.
بنابر گفته مسئولان، پیگیری مستمر برای دریافت و تجمیع سودها از شرکتها وجود دارد و به محض دریافت سود سهام عدالت، زمان و میزان مبلغ دقیق آن بهطور رسمی اطلاعرسانی خواهد شد.
بر اساس برنامه زمانبندی شده، قرعه کشی ایران خودرو برای این دوره در روز دوشنبه اول دی ماه ۱۴۰۴، راس ساعت ۱۰ صبح و با حضور ناظران برگزار خواهد شد. این قرعه کشی ایران خودرو به منظور رعایت عدالت و شفافیت کامل برای کلیه متقاضیان انجام میپذیرد.