نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه خبری پیام خلیج فارس، حسن کریمی سنجری افزود: خودروهای مونتاژی با حاشیه سود بالا عرضه میشوند و قیمت تعیین شده برای این خودروها ۲ تا ۲ و نیم برابر قیمت محصول آماده در کشور چین است.
وی ادامه داد: نرخ بهره وری در شرکتهای مونتاژکار بسیار پایینتر از شرکتهای دولتی است و بهره وری منابع انسانی و مالی در مونتاژکاران قابل قبول نیست. از طرفی همین شرکتها مدعی هستند تا در واگذاری خودروسازان دولتی بتوانند شرکتهای دولتی را تصاحب کنند.
کریمی سنجری افزود: علاوه بر سود کلان، سوء مدیریت در شرکتهای مونتاژی نیز بر قیمت اثر گذاشته و باعث شده تا هزینههای خودروهای مونتاژی افزایش یابد و این هزینهها از جیب مردم تامین شود. از طرفی برای خودروهای مونتاژی یک بازار بی رقیب ایجاد شده که ناشی از تورم، تحریم و وارد نشدن خودرو به میزان نیاز است.
بنابر گفته مسئولان، پیگیری مستمر برای دریافت و تجمیع سودها از شرکتها وجود دارد و به محض دریافت سود سهام عدالت، زمان و میزان مبلغ دقیق آن بهطور رسمی اطلاعرسانی خواهد شد.
بر اساس برنامه زمانبندی شده، قرعه کشی ایران خودرو برای این دوره در روز دوشنبه اول دی ماه ۱۴۰۴، راس ساعت ۱۰ صبح و با حضور ناظران برگزار خواهد شد. این قرعه کشی ایران خودرو به منظور رعایت عدالت و شفافیت کامل برای کلیه متقاضیان انجام میپذیرد.
بازار سرمایه این روزها بار دیگر در کانون توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته است. شاخصها رکورد میزنند و رشد قیمت سهام چشمگیر است، اما کارشناسان هشدار میدهند که این صعود صرفا ناشی از هیجان نیست و بیش از هر چیز به نرخ ارز، انتظارات بودجهای و تصمیمات دولت بستگی دارد. سرمایهگذاران باید مراقب باشند؛ این روزها زمان تحلیل دقیق و انتخاب هوشمندانه سهم است، نه خرید یا فروش کورکورانه.
در سالهای اخیر، ترید یا معاملهگری در بازارهای مالی به یکی از پرجستوجوترین روشهای کسب درآمد در ایران تبدیل شده است.